Server 1

Obrana vesnice

Jak útočit jsme si už řekli. Na řadě je tedy obrana. Ta může mít několik bodů.

  • Základ úspěšné obrany je mít postavené opevnění. To při nejvyšším levelu dodává 100% síly navíc bránícím hráčům.
  • Pro obranu města je vhodné stavět jednotky, které mají velkou obranou sílu.
  • V hlavním městě nemusíte mít sochu hrdiny, protože hlavní město nejde nikdy dobýt.
  • V každém dalším městě je dobré sochu postavit.
  • Město se může bránit i bez vojevůdce ale když se vojevůdce nachází ve městě, tak jeho zkušenosti dodávají sílu všem bránícím jednotkám i v jiných skupinách.
  • Pokud je vojevůdců v obraně více, pak se jejich zkušenosti sčítají.
  • Výhoda od vojevůdce je počítána jako poměr mezi zkušenostmi útočníka a obránce. Nikdy nemůže být výhoda větší než 100%.
  • Jednotky, které jsou ve farmách, dolech nebo strážných věžích jsou žíveny z měst ze kterých vyšli a ne z farem a dolů.

(V textu se mluví o městu, vše co se zde píše ale platí i pro vesnice, farmy a doly, pokud se neřekne jinak)

Automatické akce

Ve strážnici lze nastavit automatické akce v případě útoku na město. Akce je vyvolána v závislosti na síle útočícího hráče, kterou je nutné nastavit. Strážný ale z dálky nerozezná jednotky přesně, proto síla, která je zde nastavena není silou skutečnou ale jen orientační. Je počítána jako síla jednotek a vojevůdce bez vlivu výzkumů a vylepšení.

Je možné přivolat další vojevůdce pro podporu města, vyrazit do protiútoku ještě dříve než jednotky dorazí (hodí se pokud nechcete aby beranidla nezničila opevnění nebo aby drancovací jednotky nemohli vůbec nic odnést). Dokonce lze vyrazit na útočící skupinu, která kolem města jen prochází a chystá se zaútočit na jiné město aliance nebo vaše. A poslední možností je uhnout před útočícíma jednotkama (Vhodné použít pokud je síla útočníka výrazně větší než vaše a nechcete přijít o jednotky.).